2012-01-16

中学英語で学ぶ関係詞12


関係代名詞 と 前置詞 例文

前回確認した「関係代名詞と前置詞」に関して、例文で感覚をつけましょう。

The man that (who) I spoke to was an Australian.
私が話しかけた男性はオーストラリア人でした。
The man to whom I spoke was an Australian.

That is the house that (which) he lives in.
あれは彼が住んでいる家です。
That is the house in which he lives.

Tom is the boy that (who) I often go to school with.
トムは私がよく一緒に学校へ行く仲間(少年)です。
Tom is the boy with whom I often go to school.

This is the park that (which) we sometimes play soccer in.
ここは私たちが時々サッカーをする公園です。
This is the park in which we sometimes play soccer.

I have many friends that (who) I usually play baseball with.
私には一緒に野球をする友達がたくさんいます。
I have many friends with whom I usually play baseball.


thatは、「前置詞+関係代名詞」では使用されない。

whoは、whomという目的格の形があるが、whoのままで使われる場合が多い、ただし、「前置詞+関係代名詞」の場合は、whomのみ可。


TOEIC(R)対策公開講座

0 件のコメント: